A nemrég megjelent HVG Extra Businessben az egyik kedvenc
témámról írtam: a neuromarketingről (nem először). Annyi mindent elárul az
agyunk funkcionális mágneses rezonanciavizsgálata, az fMRI, és még annyi minden vár felfedezésre. Az agy a
végső határ, nem a világűr, a sci-fi is egyszerre kutatja a külső és a belső
világunkat is. Tudományosan érdekes kérdés, hogy az egyes agyterületek
aktivitására hogyan lehet marketingaktivitást és stratégiát építeni.
Amikor a cikkhez kutattam, az egyik legérdekesebb információ
ez volt: „a várandós anyák étrendje hatással van a magzatok agyára, vagyis már
az anyaméhben kialakul a születendő gyerekek ízlése”. Ez alapján már
reklámkampány is készült, méghozzá a Fülöp-szigeteken.
A cikkemben ehhez hasonló példákról írok, de a
legizgalmasabb kérdés persze az, hogy az fMRI és annak értelmezése hová vezet:
gondolatolvasáshoz? Az egyre jobban kiszámítható emberiség létrejöttéhez? A
reklám új aranykorszakához, ahol soha nem tapasztalt pontossággal érnek célba a
marketingüzenetek?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése