2017. július 10., hétfő

A magzat, akinek már ízlése van

A nemrég megjelent HVG Extra Businessben az egyik kedvenc témámról írtam: a neuromarketingről (nem először). Annyi mindent elárul az agyunk funkcionális mágneses rezonanciavizsgálata, az fMRI, és még annyi minden vár felfedezésre. Az agy a végső határ, nem a világűr, a sci-fi is egyszerre kutatja a külső és a belső világunkat is. Tudományosan érdekes kérdés, hogy az egyes agyterületek aktivitására hogyan lehet marketingaktivitást és stratégiát építeni.

Amikor a cikkhez kutattam, az egyik legérdekesebb információ ez volt: „a várandós anyák étrendje hatással van a magzatok agyára, vagyis már az anyaméhben kialakul a születendő gyerekek ízlése”. Ez alapján már reklámkampány is készült, méghozzá a Fülöp-szigeteken.

A cikkemben ehhez hasonló példákról írok, de a legizgalmasabb kérdés persze az, hogy az fMRI és annak értelmezése hová vezet: gondolatolvasáshoz? Az egyre jobban kiszámítható emberiség létrejöttéhez? A reklám új aranykorszakához, ahol soha nem tapasztalt pontossággal érnek célba a marketingüzenetek? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az élet olyan, mint egy forró szél – egy jugoszláv sikersorozatról

Meghalt Ljubisa Szamardzsics. Az X generáció számára ez a magas, vékony színész egy felejthetetlen sorozat különleges figurájaként m...